måndag 9 februari 2009

Jakten på den perfekta semlan

Var ligger Gunnarssons då? Har de godaste semlorna Anna, eller har någon annan något annat ställe att rekommendera i jakten på den perfekta semlan?

Vi käkade semlor på Hotell Blå Blom i Gustavsberg i lördags- de var både torra och utan kardemumma men dock hembakta, alltid ett plus.....mandelmassan hade de dessutom bara skivat och lagt på- ingen smetig massa alltså. Stället var kanonmysigt och kommer med glädje att fika där igen nästa gång vi besöker Gustavsberg men då får semlorna stå orörda.

Bästa semlorna jag ätit hittills är de som jag gjort själv. Underbar kardemummasmak eftersom jag alltid tar extra mycket kardemumma i vetebrödsdegen, fyllningen så där krämigt god eftersom jag blandar mandelmassan med lite mjölk och brödsmulorna från "gropen". Mycket osötad grädde, stora lock med mycket florsocker på. Precis som det ska vara tycker jag!



Nu är tyvärr mina egna semlor slut så nu blir det köpesemlor och då är det alltså Gunnarssons som gäller?

/Katarina

1 kommentar:

  1. Dina semlor låter supergoda. Kan du dela med av receptet kanske...mums!

    //Jenny

    SvaraRadera