torsdag 19 februari 2009

Hej!

Tycker visserligen om att baka men surbröd har jag ingen erfarenhet av...

Tänkte istället tipsa om en utställning på Medelhavsmuséet. I samband med konstföreningens årsmöte hade vi bokat en visning av "Cypern genom tiderna". Sverige har världens största Cypernsamling utanför Cypern tack vare den svenska Cypernexpeditionen 1927-1931. En lagom stor utställning som man gärna avslutar på museets café/restaurang Bagdad Café.
http://www.medelhavsmuseet.se/smvk/jsp/polopoly.jsp?d=2227&a=12806

En utställning som visserligen var fin men inte riktigt värd sitt pris var tulpanutställningen på Tulpanens Hus i Åkeshov. Lite vårkänslor fick man i alla fall av de 100 olika sorterna som blommade...

Till helgen väntar Vasaloppet (jag ska dock bara heja...) Ska tydligen bli en hel del snö, så jag hoppas på galet mycket pulkaåkning med Cedric.

Trevlig torsdag!

/Mia

1 kommentar:

  1. Såg ett reportage på tv om just Cypernutställningen, verkade intressant och om cafét är bra så är ju stället givet!

    Jag var på Tulpan utställning på Tulpanens hus i Åkeshpv då de precis öppnat för något år sedan (på den tiden bodde vi i Hässelby och hade nära dit). Jag tyckte som du, tulpanerna var fina men lite trist och för liten yta, man var liksom klar på 5 minuter. PÅ den tiden var fiket riktigt dåligt också- bara Delicato-bollar (inte bra). Så verken utställningen eller fikat var då värt ett besök- har aldrig varit där sedan dess....

    /Katarina

    SvaraRadera