onsdag 18 februari 2009

Hallå där!

Låter urmysigt med bubbel, det är verkligen min favoritlyx. Man blir så härligt bubblig av det.
Semlorna på Sofo var kanske inte de allra bästa, dock plus för att de var hembakta och smakade som mammas. Dock lite torrare. En trea av fem möjliga i poäng.

idag åt jag semla på Nybergs i stan, gick dit med en kollega eftersom jag var på jobbet och förberedde inför min återkomst... Den var också torr, för mycket mandelmassa och den får faktiskt en svag tvåa i betyg.

Valter åkte hem till sin farmor och farfar idag, så vi har bara sixten hemma. Känns tomt. Han ska vara borta ända till på lördag. Man får passa på att ge Sixten lite extra mys, det är skönt att få tid till det också.

Ser fram emot ostkvällen. Jag tar med ost. MMMM, det vattnas i munnen.

Ett chokladtips, ny på ICA; Renée Voltaire mörk ekologisk choklad med hampafrön. Supergod och utan konstiga tillsatser. The real thing helt enkelt.

Nu skulle jag vilja vurma för ett annat intresse som det faktiskt stod om i Stockholm City idag; gott rejält surdegsbröd. Mitt favoritbröd än så länge i denna kategori är Gateaus valnötsbröd.

Kram på er alla,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar