onsdag 18 februari 2009

Surdegsbröd är gott!

Semlornas drottning har uttalat sig- vi tar åt oss och lär!

Mmmmm, surdegsbröd!

Jag satte surdegar och bakade rätt så mycket för 2- 3 år sedan. Tänkte hela tiden då att herregud vad jag ska baka bröd i mitt nya kök- har mest blivit bullar och kakor av det men nu är jag återigen inne på brödbakning. Vi har bestämt oss för att baka allt bröd vi äter och jag har fyllt frysen med två olika sorter- dock inget surdegsbröd ännu.

Kan tips om en bra och inspirerande blogg som handlar om surdegsbröd i alla dess former, om ni inte besökt den redan: http://paindemartin.blogspot.com

Annars är Riddarbageriets bröd en fin bok som gjorde mig inspirerad till att börja baka surdegsbröd för första gången.

Trevlig fortsatt vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar