tisdag 10 februari 2009

Slussensemlor och Hässelbysemlor

Ja till vardags kanske de duger men till helgen vill man ju ha ngt utöver det vanliga....Vilken klass håller Slussenkonditoriets semlor och vad kostar de? Killen vid bussarna säljer väl också semlor- säkert superbilligt men frågan är hur de smakar?

När vi bodde i Hässelby kunde man köpa semlor av en brödkille utanför t- banan. Han tog 20 kronor för 2 stycken. Man fick vad man betalade för och jag köpte ofta.....Nu skulle jag aldrig slösa med mitt kaloriintag bara för att de är billiga. Om jag ändå ska svulla så vill jag göra det med klass och då duger bara de bästa- frågan är bara var man får tag på dem?

ja, kanske en semleprovning (hur heter det egentligen, semmelprovning? ) vore på plats, frågan är om vi vill offra osten för det eller om vi får träffas utöver för att få klarhet i saken? Verkar ju vara något som berör...!!

Tisdagen den 24:e februari är förresten den äkta fettisdagen.

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar