onsdag 4 mars 2009

Två middagsförslag

Hej

Jag skulle vilja tipsa om två goda maträtter. Jag samtalade med Anna idag efter dagis och hon ville gärna ha recepten så jag länkar ut dem här.

Den första rätten är en GI- gryta med köttfärs som jag blev tipsad om från Cecilias hälso och inspirationsblogg. Den gjorde jag igår och jag tyckte att den blev supergod, även att värma upp som lunch idag var den god. Här hittar ni det receptet.

Den andra rätten är en italiensk vegetarisk rätt med aubergin som grund: Melanzane alla parmigiana. Den hittar ni här.

SMAKLIG SPIS på alla sätt och vis!

Någon annan som har en god middagsrätt att tipsa om? Lägg i så fall in tipset som ett inlägg och inte som en kommentar på så vis blir det lättare att hitta rätt på det.

/Katarina

1 kommentar:

  1. Va lustigt. När jag stod och stekte pannkakor idag tänkte jag på att man skulle kunna utnyttja bloggen till just matinspiration. Ska kolla recepten och se om jag kommer på nått bra själv. Eller jag kanske väcker lite inspiration med mina pannkakor... :o)
    /Karin

    SvaraRadera