söndag 8 mars 2009

Besök på Barnkulan....

Efter stort velande mellan Barnkulan och Blecktornsparken blev det tillslut leklandet Barnkulan...
Dessvärre hade vi lite otur och kom dit lagom till två kalas med rätt vilda
8-åringar...
Ett av dessa kalas slutade med att jag fick försöka ta hand om en stackars pojke som ingen på kalaset verkade känna(?!)då han hade gjort sig illa och inte ville prata med någon utan bara ville ligga ihoprullad som en boll inne i hoppborgen. Tillslut fick jag mamman som höll i kalaset att ringa till pojkens pappa, men den mamman var ju inte den smartaste jag träffat (superblonderad, trådsmal med enorma silikonbröst och en gigantisk svanktatuering som hon gärna visade, jag vet att jag har vissa fördomar, men här var de befogade) Efter att hon ringt pojkens pappan gick hon lugnt och satte sig och drack sitt kaffe igen och lät honom ligga kvar som en boll!!! Sen skyllde hon på att pojken hade lite problem, och kunde inte förstå kritiken hon fick när det påtalades att det då var ännu viktigare att han fick stöd istället för att ligga där själv. Själv var jag så upprörd och tyckte så synd om pojken att vi absolut inte kunde åka därifrån innan hans pappa kom, vilket han tillslut gjorde, så slutet gott...

Förutom kalaset med den tröga mamman och helt galna barn, så var det ett väldigt bra och roligt ställe och vi kommer absolut åka dit igen, men då kommer vi nog vara där på förmiddagen istället för eftermiddagen för att förhoppningsvis inte hamna mitt i ett kalas igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar