måndag 2 mars 2009

JAG VILL HA OST!!

Ja, visst var det trevligt i torsdags. Nog för att sällskapet var bra men bäst var nog alla ostar ändå. Jag har aldrig varit någon ostfantast men sedan i torsdags har jag inte kunnat tänka på något annat än ostar med god, god fikonmarmelad på. Fikonmarmeladen gjorde verkligen sitt till!

Cecilia, det var väl du som hade med fikonmarmeladen och en ost som passade så bra till,var det en Talleggio?

Karin, din ost gillade jag skarpt, vad var det den hette nu igen?

Hoppas att ni alla får en trevlig måndag

/Katarina

3 kommentarer:

  1. Min ost kan du köpa på vilken butik som helst. Marquis (kanske det stavas???)det är en röd kittost. Låt den stå framme en stund så krämar den till sig bättre.
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Japp, jag hade med fikonmarmeladen och en äppelmarmelad med Calvados. Osten var en Pecorino di fossa.

    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. tack tack, ska jag köpa till helgen!
    /Katarina

    SvaraRadera