fredag 13 mars 2009

Smörgåstårta och sur ost

Med sambon på jobbfest så blev det till att fixa lite extra fredagsmys för bara Frank och mig. På ICA bestämde Frank att vi skulle ha smörgåstårta till middag. Han har aldrig pekat och velat ha det förut men han älskar räkor och det var nog dem han såg...Det var en sådär god smörgåstårta.Mest räkor ovanpå och mest majonäs i fyllningen, tyvärr. Nu var det många år sedan jag åt en bit smörgåstårta senast eftersom det brukar man bjudas på då det är släktkalas och all min släkt bor i Norrland. Ingen jag ätit hittills går i varje fall upp mot ICA Matfors smörgåstårtor hemma i Sundsvall dock.

Har ni ngt gott smörgåstårtetips? Känns annars som om just smörgåstårtor tillhör ett utdöende släkte.....trots att det är så himla gott!

Kvällen fortsatte sedan med lite ost och kex i soffan. Frank o jag köpte nämligen både talleggio, brieost och fikonmarmelad på affären utöver smörgåstårtan. Ingen av ostarna var i samma klass som de på förra träffen och fikonmarmeladen var inte heller lika god. Jag skulle köpa samma som du hade med dig Cecilia men den var tyvärr slut... Så mitt andra möte med dessa goda ostar blev inte alls lika angenämt som mitt första tyvärr....Frank gillade dock verkligen kexen med marmelad på.

Trevlig helg till er alla

PS De som ska bjuda på tårta vill gärna veta hur många vi blir nästa gång så jag slänger upp ett litet räkneverk där man kan kryssa i om man kommer eller inte DS

/Katarina, med magen full av smörgåstårta och ost (känns lite onyttigt får jag villigt erkänna...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar