torsdag 3 september 2009

Vilket tema gillar ni bäst?

Hösten närmar sig och kvällarna blir allt mörkare. Man längtar efter att få sitta inne med en filt, dricka te och äta nybakade scones med en massa goda tillbehör.

Man blir också sugen att träffas i klubblokalen med ladiesclub, tända lite ljus och snacka skit.

Vad man mer blir sugen på är att gå på ett ställe, som också använder sig av levande ljus, klä upp sig lite, dricka vin och snacka.

Frågan är bara vad vi ska göra?
Om det blir vin i lokalen, vad kör vi för tema?

Förslag:

Ladies club goes nuts ( vi testar nötter av alla de slag, honungsdragerade, chilinötter, pistage, jord, chokladtäckta osv)

Pink ladies club (vi dricker rosé och käkar rosa godis)

Hola ladies!: vi kör spansk tema och alla tar med sig ngn form av tapas o dricker spanskt vin

Ciao ladies!: vi äter italienska delikatesser och dricker italienskt vin. Vi lägger även en 20 extra, så köper klubben in italiensk sött dessert vin och mandelbiscotti (man doppar skorpan i vinet).

Bonjour ladies! : nu borde ni ha fattat vinken....

Vad tycker ni?

Datum, vad sägs om torsdagen den 24 september?

Kram från KattisPattis

4 kommentarer:

  1. Wow vad många bra teman! Jag bokar in torsdagen den 24:e men överlåter till er andra vilket tema vi ska ha. Tycker samtliga låter toppen!!! Vi kanske ska lägga till en thékväll med scones och massa marmmelader och grejer så har vi att göra nu på höstkanten. Mera myyyys...
    Kram, Jennypenny

    SvaraRadera
  2. Jag kan torsdagen den 24:e, med reservation för att det jag ev har kunder inbokade ända fram till 20.00, då kanske jag står över.

    Jag gillar nötkvällen och tapaskvällen!
    The med scones var en bra idé, Jenny.

    Oj, vad många alternativ. Nu har vi teman för många kvällar framöver :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj!!! Vilka bra förslag!
    24:e kan jag inte. Kommer hem från en kurs den kvällen, mina föräldrar på besök över natten och sen åker vi till Gotland på fredag förmiddag. (Det är mkt nu...)
    Men framtida kvällar tänker jag vara med på!!!
    Spara tapas och italienska delikatesser tills dess! :o)
    Ska vi inte ha en kväll där vi provar lite frön *ha ha*
    /Karin

    SvaraRadera
  4. Hej,

    efter många om och men tar jag beslutet att inte komma med på nästa träff. Jag kommer att vara på tumanhand/date med min käre make istället =), vi har barnvakt!

    SvaraRadera