tisdag 8 september 2009

Konstnärer i Finnboda

Hej

Jag lovade en av våra ladies att lägga ut adressen till konstnären (eller mera känd som mannen med det blekta håret och de blåa jympabyxorna) som har barn på Finnboda förskola och som bor i det nyaste av husen.

Klicka här för att komma till hans hemsida.

Det bor en till konstnär i våra kvarter som jag måste tipsa om. Det är Franks gudmor Rebekka som skapar de allra finaste tapettavlorna. Just nu håller hon på att jobba med triptyk till oss, dvs ett motiv som sträcker sig över tre tavlor, som ska sitta bakom vår soffa. När lady Cecilia var in på sidan fastnade hon genast för en av tavlorna med en uggla på, har du ringt Rebekka ännu?

Om ni blir sugen på att köpa en tavla av Rebekka så kontaktar ni mig så får ni hennes nummer. Hon gör allt från beställningar till improviserar, och jag kan lova er att vad hon än gör så kommer ni att bli så nöjda. Tavlorna är faktiskt ännu finare i verkligheten än på hennes hemsida. Hemsidan hittar ni här.

Det var allt för den här gången

KattisPattis

4 kommentarer:

  1. Hej Kattis!

    Jag ringde Rebekka förra veckan och lämnade ett meddelande på hennes telefonsvarare, men hon har inte ringt upp. Tror du att du kan be henne ringa mig?

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Jag såg också hennes tavlor på hemsidan när du lagt ut den på din blogg Kattis.
    Har visat för Martin och vi pratade faktiskt om att fråga om hon kan göra "beställningsjobb".
    Får haffa henne ute någon gång.
    /Karin

    SvaraRadera
  3. Cecilia
    Jag har smsat Rebekka och hon kommer att ringa dig.

    Karin:
    Ja till er skulle en uggla absolut passa... Ja, hon gör beställningsjobb.

    TAvlorna brukar kosta mellan 1000-2000 kronor, billigt!! För billigt brukar jag säga till henne men eftersom hon jobbar under devisen Cheap art så får hon skylla sig själv ;)

    /Kattis

    SvaraRadera
  4. Ugglor blir det inte... det är för mycket fåglar på våra väggar redan! :o)
    Ses imorgon!
    /Karin

    SvaraRadera